Zagadnienie obsługi klienta ma wiele wymiarów i jest bardzo złożone. Firma jest zobowiązana do kontroli jej licznych elementów poprzez efektywne zarządzanie logistyczne. Zapewnienie wysokiej obsługi klienta może skutkować wyróżnieniem firmy wśród konkurentów. Obsługa klienta w znaczący sposób wpływa na wzrost kosztów logistycznych. Można tu również zdecydować się na nauka sep i hds. Korzyści ekonomiczne kraków dla klienta wynikają z lepszej obsługi oferowanej przez dostawcę. Przykładowo, dostawca może obniżyć koszty utrzymania zapasów u klienta, korzystając z transportu lotniczego zamiast drogowego.
Krótszy czas przewozu wpływa na obniżenie kosztów utrzymania zapasów, poprzez skrócenie cyklu realizacji zamówień. Zaznacza się, ze właśnie w tym aspekcie szkolenia na wózki widłowe zasługują na coraz większą uwagę. Jednak koszt tego transportu będzie znacznie wyższy niż koszt transportu drogowego. Kierownik ds. logistyki powinien w takiej sytuacji ustalić czy pożądany przez klienta poziom obsługi i korzyści, jakie dostawca może osiągnąć w wyniku zwiększenia sprzedaży, z kosztem zapewnienia takiego poziomu obsługi będzie opłacalny, powinien więc ustalić optymalny poziom obsługi klienta, całkowitych kosztów logistycznych i łącznych korzyści, jakie można uzyskać. Jednakże istnieją takie sytuacje, kiedy możliwe jest obniżenie kosztów przy jednoczesnej poprawie obsługi. Obsługa klienta jest przedmiotem zainteresowania wielu obszarów funkcjonalnych firmy, jednakże z logistycznego punktu widzenia możemy ją rozpatrywać według czterech głównych elementów: czasu, niezawodności komunikacji i wygody.
Najnowsze komentarze