Zarządzanie zespołem ludzi to niezwykle trudne zadanie dla każdego lidera i menedżera. A jakie jest zarządzanie zespołem rozproszonym? Znacznie trudniejsze.
Zarządzanie zespołem rozproszonym czyli zespołem pracującym zdalnie polega na planowaniu, organizowaniu, motywowaniu i kontrolowaniu pracy pracowników. Jak to robić zdalnie? Jak zarządzać zdalnie, czy to jest możliwe? Czy jest możliwe egzekwowanie, i monitoring efektów? Osiąganie celów,
W obliczu pandemii wiele firm było zmuszonych i zdecydowało się rozproszyć swoich pracowników. W zmieniającym się świecie wydawać by się mogło że umiejętność zarządzania zespołem rozproszonym może stanowić kluczową dla rozwoju i funkcjonowania wielu organizacji.
Jak unormować pracę zdalną Twojego zespołu?
Przede wszystkim trzeba określić pewne standardy i zasady pracy w domu.
Tutaj należy ustalić terminy spotkań, wspólnych godzin pracy, narzędzi i sposobów komunikacji oraz nadzoru nad wykonywaniem zadań.
Wspólnie z zespołem ustalenie sposobów weryfikacji efektów ich pracy. Jasne zasady
O czym należy pamiętać zarządzając zespołem rozproszonym
Jasne cele projektowe, rozbite na zadania na dany tydzień. Egzekwowanie wykonania planu tygodniowego.
Komunikacja.
-codzienna
-telekonferencja i videokonferencja
problemy w zespole rozproszonym
-problemy w komunikacji
-brak integracji zespołu
– inne godziny pracy
Zdalny rozwój
Zalety zespołów rozproszonych to pozyskanie wartościowych pracowników z całego kraju i nie tylko. Zarządzanie zespołem rozproszonym to również zarządzanie rozwojem całego zespołu jak i jednostek. Warto pomyśleć o szkoleniach zdalnych.
Nie ma złotego środka na organizację pracy i zarządzanie rozproszonym zespołem, jednak wypracowując wspólnie z zespołem pewne normy i standardy pracy poza biurem można osiągnąć założone cele w sposób równie efektywny.
Pracując zdalnie, zarządzając zespołem ludzi zdalnie, należy również pamiętać o kwestiach związanych z podnoszeniem kwalifikacji i umiejętności naszych pracowników. Warto inwestować w szkolenia zdalne dla pracowników oraz menedżerów zespołów.
Co pewien czas, firma staje przed trudnym zadaniem. Chodzi tu oczywiście o zatrudnienie nowego pracownika lub kadry kierowniczej. Choć z pozoru może wydawać się to banalnie proste, po wgłębieniu w temat okazuje się być nie lada wyzwaniem. W wielu przypadkach, trudno jest wybrać jedną odpowiednią osobę na dane stanowisko spośród kilkunastu, a czasami nawet kilkudziesięciu osób.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą szkoleniową Integra-Consulting.pl.
Najnowsze komentarze